PharmaOriginal

Programul de gestiune farmaceutica Pharma Original, creat de Winsoft Suport, are ca scop principal informatizarea si eficientizarea activitatii farmaciilor umane, drogheriilor, farmaciilor veterinare, respectand  normele legale implementate de Ministerul de Finante, Ministerul Sanatatii si CNAS. Dezvoltat incepand cu anul 1998, software-ul a fost acreditat de CNAS in anul 2001.

Usor de utilizat, datorita interfetei prietenoase si intuitive, aplicatia poate fi adaptata si configurata atat pentru lucrul in retea locala, cat si pentru clientii cu mai multe puncte de lucru. Licenta standard ofera utilizatorului functiile de baza: gestiunea stocului, evidenta intrarilor, evidenta iesirilor, desfacere, activitati specifice domeniului farmaceutic (eliberare retete, preparare magistrale si elaborari, defectura, raportare date catre CAS) nomenclatoare specifice, contabilitate primara, securitatea si integritatea datelor, conectarea cu casa de marcat sau imprimanta fiscala. Pentru facilitati suplimentare, care duc la optimizarea modului de lucru, se recomanda achizitionarea modulelor suplimentare: MODUL PENTRU UTILIZAREA CODURILOR DE BARE, MODUL INVENTAR CU TERMINALE PORTABILE, MODUL CARDURI DE FIDELITATE, MODUL ANALIZA SI COMANDA, MODUL RECOMANDARI,, MODUL EXPORT DATE CATRE APLICATIILE DE CONTABILITATE WINMENTOR/SAGA s.a..

MODUL PENTRU UTILIZAREA CODURILOR DE BARE (imprimanta + software)

Modulul include o imprimanta termica pentru generarea etichetelor de coduri de bare si programul destinat comunicarii dintre echipamente si programul de gestiune farmaceutica. Clientii care achizitioneaza modulul de coduri de bare beneficiaza de asistenta la inventar si instruirea gratuita a personalului. Utilizarea tehnologiei codurilor bare este recomandata pentru: inlaturarea erorilor umane in identificarea produselor la desfacere;| cresterea semnificativa a vitezei de operare; | realizarea unui extra-profit datorita deservirii sigure si rapide; | un control mai bun al stocului. Echipamentul suplimentar celui inclus in pachetul de baza (cititoare, imprimante), poate fi achizitionat in conditii avantajoase, acesta fiind transportat la sediul clientului, instalat si configurat pentru sincronizarea cu aplicatia de gestiune.

MODUL INVENTAR CU TERMINALE PORTABILE

Metoda inventarului direct la raft reprezinta o varianta rapida si eficienta, ce poate fi aplicata doar la clientii care au implementat modulul de coduri de bare. Avantajele metodei: reducerea timpului de numarare; | identificarea rapida a produselor prin scanare direct la raft; |  reducerea timpului in care farmacia este inchisa la doar cateva ore; | posibilitatea utilizarii mai multor terminale simultan; | descarcarea datelor din terminalul portabil si actualizarea stocului din PC; | reducerea erorilor umane prin validarea codurilor de produse citite; | posibilitatea de a compara situatia fizica din depozit cu cea scriptica. Terminalele HT630 folosite pentru inventar sunt proiectate pentru utilizare intensiva si pentru a supravietui in conditii de lucru sustinut, asigurand corectitudinea si siguranta

MODUL CARDURI DE FIDELITATE            

Este recomandata folosirea acestui modul impreuna cu modulul codurilor de bare, deoarece usureaza procedura de identificare a clientilor in baza de date, fiind nevoie doar de scanarea cardului de client. Modulul este flexibil, permitand utilizatorului sa-si defineasca mai multe tipuri de carduri (in conformitate cu politca de reduceri), sa-si administreze baza de clienti si sa genereze situatii privind istoricul de cumparaturi al clientilor. Discounturile se pot acorda atat produselor din retete, cat si produselor achizitionate numerar, in functie de adaos, marja, pret, cota TVA etc.

MODUL RECOMANDARI

Politica farmaciei pentru recomandarea anumitor produse poate fi transpusa informatic cu ajutorul modulului de recomandari. Pe baza nomenclatorului de recomandari se pot stabili reguli astfel incat personalul implicat in activitatea de eliberare sa poata sugera clientului produse similare. Regulile de recomandare pot fi stabilite pe baza (DCI-ului, denumirii produsului, sau codificarii CNAS).

MODUL SIMPTOME

Implementarea campaniilor de vanzari asociate in programul de gestiune farmaceutica se poate realiza prin intermediul modulului de simptome. Astfel, pot fi definite pachete de produse ce vor fi recomandate in functie de simptomele pacientilor (ex: Raceala si gripa, Durere de gat s.a.). Proiectarea modulului are ca scop cresterea vanzarilor si sprijinirea personalului in recomandarea produselor din farmacie.

 MODUL PROMOTII

Setarea promotiilor periodice la nivel de produs, grupa de produse, producator, cu procente de discount diferite in functie de tipul eliberarii (reteta | liber) se poate realiza prin intermediul modulului de promotii, parte a strategiei de fidelizare clienti alaturi de modulele de recomandari, simptome, carduri de fidelitate.

In functie de numarul de calculatoare, structura farmaciei, fluxul de lucru, precum si personalizarile solicitate de catre client se realizeaza oferta finala.

LICENTA PHARMA ORIGINAL – SERVER  | 1000 RON + TVA

Licenta standard pentru server, ofera utilizatorului functiile de baza: gestiunea stocului, evidenta intrarilor, evidenta iesirilor, desfacere, activitati specifice domeniului farmaceutic (eliberare retete, preparare magistrale si elaborari, defectura, raportare date catre CAS) nomenclatoare specifice, contabilitate primara, securitatea si integritatea datelor, conectarea cu casa de marcat sau imprimanta fiscala.

LICENTA PHARMA ORIGINAL – STATIE | 500 RON +TVA

Programul de gestiune farmaceutica Pharma Original poate fi configurat pentru lucrul in retea de calculatoare. Astfel, pentru locatiile cu mai multe posturi de lucru, trebuie achizitionate, pe langa licenta de Pharma Original – server, si licentele de Pharma Original – statie. Aplicatia instalata pe statii permite accesul utilizatorului la toate functiile, similar aplicatiei server, mai putin la modulul ce asigura securitatea si integritatea datelor.

ABONAMENT LUNAR MENTENANTA SOFTWARE | incepand cu 150 RON+TVA/calculator

Abonamentul lunar include servicii precum: asistenta telefonica, remote, deplasare la sediul clientului, actualizarea si intretinerea aplicatiei Pharma Original respectand  normele legale implementate de Ministerul de Finante, Ministerul Sanatatii si CNAS.

Optiunea SQL din ecranul principal al aplicatiei de gestiune farmaceutica PharmaOriginal este destinata farmaciilor cu mai multe puncte de lucru.

Folosind acest modul utilizatorii:

  1. pot avea acces la informatii centralizate: stocuri, intrari, iesiri;
  2. pot administra nomenclatoarele comune, specifice intregului lant: catalog de produse, nomenclator de categorii | subcategorii de produse, nomenclator de utilizatori,  nomenclator de producatori, nomenclator de parteneri, nomenclator de clienti fideli;
  3. pot stabili strategia de marketing prin setarea si gestionarea promotiilor la nivel de lant de farmacii;
  4. pot realiza aprovizionarea pe baza indicatorilor statistici
  5. pot gestiona transferul de avize intre puncte de lucru;
  6. pot realiza comenzi online catre depozitul propriu.

Toate ferestrele sunt prevazute cu optiuni de filtrare avansata a datelor, utilizatorul putand astfel sa-si genereze propriile rapoarte. Rapoartele pot fi transmise catre imprimanta sau exportate in format XLS.

Modul Nomenclatoare | Stoc lant

Pentru buna functionare a aplicatiei la nivelul lantului de farmacii, este necesara realizarea si intretinerea nomenclatoarelor unice de: utilizatori, produse, categorii produse, producatori. Pornind de la datele deja existente in farmacii in programul de gestiune, acestea se genereaza automat, utilizatorului revenindu-i intr-o prima faza sarcina selectarii definitiilor unice, apoi fiind necesara doar intretinerea informatiilor prin operatii de adaugare/stergere.

Stocul centralizat prezinta informatii cumulate pentru intregul lant, precum si detalieri la nivel de produs pe punct de lucru. Acest modul permite gestionarea stocului cu privire la perioada de stationare, termen de valabilitate, precum si setarea preturilor unice la nivel de lant.

Modul Intrari | Iesiri lant

Analiza intrarilor si iesirilor la nivel de documente si detaliat pe produse, tip produse, categorii produse, producatori, furnizori, utilizatori s.a. poate fi realizata cu ajutorul celor doua module.

Modul plati centralizate

Lanturile de farmacii care gestioneaza plata facturilor si programarea platilor, dintr-un singur punct de lucru, pot utiliza acest modul, astfel documentele de plata (OP, chitante) pot fi operate dintr-o locatie pentru  facturile operate in punctele de lucru.

Modul fidelizare clienti lant | promotii

Setarea regulamentului de fidelizare la nivelul intregului lant (carduri de fidelitate, promotii, cupoane-discounturi acordate de producatori) se realizeaza centralizat folosind optiunea Promotii SQL. Farmacia poate defini promotii periodice pe anumite produse, sau poate implementa variante de aplicare discounturi diferentiate in functie de tipul produselor (RX, OTC, ALTE), adaos, pret amanunt, in functie de tipul eliberarii(liber, retete) s.a..

Modul retete lant

Accesarea retetelor eliberate la nivelul intregului lant poate fi realizata prin intermediul acestui modul. Situatii detaliate pentru anumite perioade de prescriere si eliberare cu privire la medicamentele eliberate, medicii prescriptori, DCI-uri, tip de retete etc pot fi generate folosind optiunea de filtrare avansata.

Modul comenzi depozit

Modulul este proiectat pentru automatizarea procesului de transfer marfa (emitere comanda din farmacie, preluare comanda in depozit, emitere automata aviz de transfer pe baza comenzii in depozit, preluare aviz in format electronic la farmacie) si este destinat lanturilor de farmacii cu depozit propriu, sau care realizeaza transferuri de marfa intre puncte de lucru.

Modul defectura

Necesarul realizat de fiecare farmacie din lant se centralizeaza cu ajutorul acestui modul, perosanei responsabile cu aprovizionarea usurandu-i-se sarcina. Modulul permite adaugarea de explicatii suplimentare pentru fiecare produs din defectura.

Modul transfer avize electronice (SQL)

Automatizarea procesului de transmitere / preluare avize similar importului de facturi de la furnizori. Utilizatorul poate vizualiza statusul avizelor (preluat/nepreluat)

Modul oferte furnizori

Pe baza ofertelor periodice transmise de furnizori intr-un format prestabilit, farmacia poate accesa informatii cu privire la cele mai avantajoase conditii de aprovizionare. Astfel in fereastra de achizitii pot fi vizualizate simultan informatii despre stocul curent, vanzari, intrari si oferte furnizori.

Modul contabilitate

Modulul permite realizarea situatiilor contabile: Raport de gestiune, Jurnale cumparari/vanzari, Centralizatoare note transfer intrare/iesire, Monetare la nivel centralizat, precum si exportul datelor catre programele de contabilitate.

Modul achizitii

Fereastra este impartita in 3 zone : Tabelul centralizator cuprinde informatii despre stoc, vanzare, necesar, stoc minim, stoc optim, stoc maxim  pentru fiecare produs la nivelul intregului lant. | Tabelul al doilea cuprinde informatii despre stoc, vanzare, necesar, stoc minim, stoc optim, stoc maxim  pentru produsul selectat in primul tabel  la nivelul fiecarui punct de lucru. |Tabelul al treilea contine oferta furnizorilor pentru produsul selectat in primul tabel, reperele fiind ordonate crescator in functie de pretul net (pretul cu discountul inclus).

 

Solicita Demo sau Oferta
*
*
*

Noul vaccin gripal este disponibil acum si in Romania.

  Sanofi Pasteur a declarat ca vaccinul VaxigripTetra va fi disponibil in 24 de tari, Romania fiind una dintre ele. “Incepând cu sezonul 2014-2015, conform recomandarilor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, vaccinul gripal tetravalent este disponibil in Europa, iar de anul acesta se gaseste si in Romania. Este un vaccin ce aduce o componenta suplimentara de protectie, o a doua tulpina de virus B in compozitia sa. Noul vaccin tetravalent, avand un profil bun de siguranta, reprezinta o solutie mai buna pentru a creste eficacitatea, dar si increderea populatiei in vaccinul gripal. Deseori subestimata, gripa este o afectiune virala extrem de contagioasa, chiar mortala, in special pentru categoriile de pacienti ce sufera de comorbiditati”, a declarat Dr. Gindrovel Dumitra, Coordonatorul Grupului de Vaccinologie din cadrul Societatii Nationale de Medicina Familiei (SNMF). Vaccinurile ce combat gripa sezoniera ofera o protectie impotriva a doua tilpini A si o tulpina B. Iar in Europa, in anul 2015, 92% din cazurile de gripa au fost cauzate de tulpina B/Victoria, ce nu a fost inclusa in vaccinurile trivalente. Prin adaugarea aceste tulpini la vaccinul BaxigripTera se va mari astfel protectia impotriva gripei. Se estimeaza o reducere de 1,6 milioane de cazuri de gripa prin utilizarea vaccinurilor gripale tetravalente, in locul celor trivalente. Sursa:... read more

Prima farmacie din Romania a fost cumparata si va fi transformata in muzeu

Scoasa la licitatie, farmacia si resedința familiei Gheorge Hotareanu a fost cumparata de Colegiul Farmacistilor, castigatorii licitatiei. Cea mai veche farmacie din Romania, aflata la intersectia strazilor Vasile Lascar si Maria Rosetti este un imobil cu o arhitectura deosebita, formata din subsol, parter si trei etaje, ce va deveni Muzeul National al Farmaciei, la intentia cumparatorilor. O cladire proiectata de arhitectul Statie Ciortan si construita de antreprenorul italian Ernesto Mazzolini in anul 1925, cu elemente decorative originale si inedite. Interiorul imobilului a fost pastrat, mobila si elementele farmaceutice achizitionate din Viena oferind vizitatorului senzatia intoarcerii in timp. Exista de asemenea piese de muzeu aflate la subsolul cladirii, acolo unde era prezenta farmacia, cum ar fi eprubete si recipiente ceramice in care se preparau manual medicamentele. Sursa:... read more

Curiozitati din lumea farma. Stiati ca?

Dr. Pepper, bautura ce se afla astazi in magazine, este produsul unor experimente relizate intr-o farmacie. Charles Alderton era farmacist la Morrison’s Old Corner Drug Store and Soda Fountain din Morrison, Texas. In loc sa accepte aromele de fructe disponibile in acel timp (1885), Alderton a amestecat si potrivit aromele pana cand a creat o bautura unica (din 23 de arome) pe care clientii o iubeau.     Bautura Coca-Cola a fost inventata la sfarsitul secolului al XIX-lea de John Pemberton, un farmacist din Atlanta. Initial a fost brevetata ca medicament, un cocawine numit Pemberton’s French Wine Coca in 1885 iar primele vanzari au fost la Jacob’s Farmacy din Atlanta, Georgia la pretul de 5 centi. Pemberton a sustinut ca bautura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dispepsia, neurastenia si durerile de cap.         Majoritatea companiilor farmaceutice investesc anual peste 20% din cifra de afaceri in cercetare si dezvoltare de noi molecule cu potential terapeutic, care ajuta la progresul stiintific si medical, precum si la cresterea sperantei de viata a pacientilor.       La data de 10 octombrie 1903, compania Bayer din Germania a pus in vanzare aspirina. Medicamentul a fost obtinut de catre chimistul bavarez, Felix Hoffman pentru a ameliora reumatismul tatalui sau. Aspirina a fost derivata la inceput din acidul salicilic, un extract din coaja de salcie, dar in anul 1899 Bayer a realizat un procedeu de a–l obtine prin sinteză. Acesta a fost primul medicament de sinteză si reprezinta inceputul industriei farmaceutice.       In anii 1830 sosul de ketchup pe care acum il servim la masa a fost vândut ca... read more

Declaratii si concluzii in urma evenimentului Pharma Summit (ZF)

    CNAS va trimite scrisori catre persoanele asigurate o lista cu serviciile medicale utilizate. Incepand cu anul viitor persoanele care beneficiaza de asigurari de sanatate vor primi o scrisoare din partea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate in care vor fi specificate serviciile medicale de care au beneficiat, decontate de CNAS. Pentru eliminarea fraudelor din sistemul de sanatate se doreste reorganizarea legislativa bazata pe o participare activa a asiguratului. Daca se produce modificarea legii, asiguratii vor primi incepand cu primul trimestru al anului viitor o situatie a serviciilor medicale si medicamentelor care au fost decontate in numele lor, cu precizarea costului alocat din bugetul de sanatate. Prin campania de informare si constientizare se doreste implicarea asiguratilor in eficientizarea utilizarii fondurilor. “Pe langa metodele de control consacrate, venim cu inca o metoda eficienta de informare a asiguratului, de control. Asiguratul va primi anual o scrisoare in care va fi mentionat in anul respectiv care au fost serviciile de care a beneficiat, decontate in sistemul de sanatate. Avand in vedere ca asiguratul contribuie la sistemul de sanatate, de data aceasta in analiza CNAS si in viziunea noii conduceri este o reorganizare legislativa bazata pe o participare activa a asiguratului.” Lavinia Mihai, director general CNAS. Bugetul aprobat trimestrial pentru medicamentele acordate asiguratilor si cele din programele nationale s-au dublat in sase ani, sustine Liliana Mihai, directorul general al CNAS. Cu toate acestea, reprezentantii companiilor farmaceutice spun ca nu simt aceasta majorare in businessurile lor. Sursa: www.zf.ro Metoda pretului minim al medicamentelor nu este una favorabila. In Romania pretul medicamentelor de pe retete este cel mai mic din Uniunea Europeana, fapt ce... read more

Numar farmacii

Numar utilizatori

Numar calculatoare